Saturday, April 14, 2007

«Ara hem d’actuar nosaltres»


Patricia de Lamo
Membre del Comitè d'Empresa de PANSFOOD per CCOO


Quina és la teva trajectòria a l’empresa ?


Veient la meva vida laboral, he tingut diferents treballs d’estiu. Al PANS vaig entrar amb els 17 anys acabats de fer, ja fa casi 5 anys que sóc a l’empresa. He passat de personal d’equip, a aprenent, he estat d’encarregada aprenent i finalment d’encarregada de tercera.

Reconec que per ignorància he treballat més del compte, que sempre m’ha agradat aprendre i que intento fer tot el que puc perquè surti bé. Hem considero responsable, i sempre he pensat que si l’empresa va bé, jo aniria bé amb l’empresa. Però des de fa un temps cap a aquí m’he anat informant sobre els drets dels treballador, sobre les veritables responsabilitats dels treballadors i de l’empresa. Generalment, parlant de mí, m’han prés el pél en molts aspectes.

El més important és que ara tenim l’oportunitat de canviar la situació, que ara és el nostre moment i que amb totes les eines que poguem lluitarem per fer valer els nostres drets com a treballadors. I sobretot aconseguirem un ambient de treball digne, amistós, ple de comanyerisme, però sobretot beneficiós per a tots, per a l’empresa i per a nosaltres, els treballadors.

Tenies alguna experiència sindical prèvia?

L’any passat vaig cansarme de que l’empresa s’aprofités de les situacions i sobretot de la meva bona paciencia, vaig anar a UGT a informar-me del conveni que tenia PANSFOOD. Em vaig quedar sorpresa de les coses escrites en aquestes pàgines. Després d’explicar el meu problema, no em van ajudar a res, més que infomar-me i tenir suficient força com per fer valer els meus drets per mi mateixa. No vaig estar representada per ningú, no em vaig sentir recolzada per ningú i sobretot, avui encara estic esperant una visita, una trucada per preguntar-me com em va anar. Avui día 3 d’abril m’han portat el conveni de PANS per primera vegada després de 5 anys gairebé, gràcies per voler saber la situació ara, però crec que és massa tard. Ara hem d’actuar nosaltres.

Què t’ha portat a presentar-te en la candidatura de CCOO?

Crec que el meu carácter i la vida que he portat en l’empresa. Vull millorar la qualitat del treball, la qualitat de vida que portem els treballadors de PANSFOOD i intentar ser un punt de recolçament per qualsevol treballador. No m’agraden les injusticies, I darrerament ha arribat un moment en el que s’ha de dir prou.

Quines coses t’agradaria millorar?

M’agradaria poder intervenir en les decisions que es prenen de cara als treballadors, recolçar les idees d’un treballador, m’agradaria que sortís un conveni adequat a la vida actual i beneficiós per tots, des del punt que l’empresa i els treballador puguin arribar a un acord sense que un tingui massa força i l’altra banda, la gran majoria, no en tingui cap. Nosaltres no som res sense empresa, però l’empresa tampoc és res sense nosaltres. Voldria millorar la situació de molts treballadors, fer valer les lleis i els seus drets. M’agradaria fer tantes coses que em caldrien molts fulls per poder omplir-los de les meves idees.

Per què creus que els treballadors i treballadores hem d’anar a votar el dia 11 d’abril?

Perque som treballadors i treballadores com ells. Els que em coneixen saben que treballo a vegades més que els altres encara que sóc encarregada; que la primera en fer he de ser jo perquè la resta de treballadros em segueixin. Hem de votar perquè farem tot el que estigui al nostre abast per tots i cadascún d’ells i perquè som persones molt lluitadores i bastant inconformistes.

M’agradaria que ens votessin, que ens donin l’opotunitat de tenir suficient força com per poder representar als treballadors de PANSFOOD, per afrontar les situacions. I perquè aixó no ho fem per nosaltres, sinó per tots.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home